2 Heikki Kovalainen
Tím: McLaren-Mercedes
Narodený: 19. 10. 1981
Štát: Fínsko
Výška: 170cm
Váha: 62kg
Heikki Kovalainen sa narodil 19. októbra 1981 vo fínskom Suomussalmi. Jeho kariéra začala v podujatiach motokár, ktorým ostal verný od roku 1991 až do roku 2000.
Vrcholom motokárskych čias boli zisk titulu vicemajstra fínskej Formuly A v roku 1999 a zisk titulu v škandinávskej sérii. Okrem toho vyhral v roku 2000 aj podujatie Elf Masters a bol vyhlásený za fínskeho motokárového pilota roka.
Po týchto úspechoch sa dostal Heikki v roku 2001 do britského šampionátu Formula Renault, kde vyhral dva preteky, získal dve pole positions a tri najrýchlejšie kolá. V premiérovej sezóne tak obsadil štvrté miesto a získal titul "Nováčik roka". V rovnakom roku zaznamenal aj svoj debut v F3, pričom v slávnych pretekoch v Macau obsadil ôsmu priečku.
Kariéra Kovalainena potom pokračovala v sérii britská Formula 3. Práve z nej rok predtým prestúpil Kimi Räikkonen priamo do Sauberu v F1. Heikki vyhral päť pretekov z deviatich, trikrát nenašiel poraziteľa v kvalifikácii a okrem toho zajazdil tri najrýchlejšie kolá pretekov. V celkovom poradí šampionátu skončil tretí za Robbiem Kerrom a Jamesom Courtenyaom a stal sa nováčikom roka. V Macau obsadil druhú priečku a v podujatí Marlboro Masters v Zandvoorte skončil štvrtý. Ako člen tímu Fortec zároveň vyťažil z faktu, že tento tím jazdil s motormi Renault a stal sa členom Vývojového programu Renaultu.
V roku 2003 pretekal Fín v šampionáte Svetová séria Nissan, ktorú organizuje Renault. V tíme Gabord sa ocitol po boku Francka Montagnyho. Francúz mal s touto sériou už dvojročné skúsenosti a po deviatich víťazstvách získal majstrovský titul. Kovalainen sa tešil z jedného víťazstva. Potešila ho však premiérová účasť na testoch F1. S autom Renault R23B si zajazdil v decembri v Barcelone (šancu vtedy dostali i Montagny a Jose Maria Lopéz) a v talianskej Vallelunge si vyskúšal i monopost Minardi.
Heikki zotrval vo Svetovej sérii Nissan aj v roku 2004, to už však hájil farby tímu Pons. So ziskom 192 bodov a zásluhou šiestich víťazstiev získal majstrovský titul, pričom porazil Tiaga Monteira.
Kovalainen v roku 2004 zahviezdil v prestížnych Pretekoch šampiónov, kde porazil vo finále šampióna v rely Sébastiena Loeba a stal sa prekvapivým víťazom parížskeho podujatia. Okrem toho nastúpil v Pohári národov po boku krajana Marcusa Grönholma. Ich tím obsadil druhé miesto po tom, čo sa Kovalainenovi pokazilo vo finále auto Ferrari 360 Modena. Fín tak prehral práve s Loebom z Francúzska. Obzvlášť cenný bol fakt, že Heikki predtým porazil Loeba v aute WRC, pričom v ňom nikdy predtým nesedel. Kovalainen porazil na ceste za prvým miestom i Michaela Schumachera s autom Ferrari 360 Modena.
Na podujatie Preteky šampiónov sa Heikki vrátil aj v rokoch 2005 a 2006. Najprv vypadol v semifinále s Tomom Kristensenom a v poslednom ročníku ho porazil o neuveriteľných 0,0002 sekundy v semifinále Mattias Ekstrom. V Pohári národov však Heikki spoločne s Gronholmom vyhral.
V roku 2005 vstúpil Kovalainen do série GP2, ktorá nadväzovala na tradíciu Formule 3000. Heikki vyhral vôbec prvé preteky tohto šampionátu a s tímom Arden v priebežnom poradí dlho viedol. V záverečných štyroch podujatiach však prevzal vedenie Nico Rosberg z ART a pre Fína sa tak napokon ušla až druhá priečka.
Okrem titulu vicemajstra mohla Heikkiho v roku 2005 tešiť i skutočnosť, že ho tím Renault F1 vymenoval za testovacieho pilota. V roku 2006 už ako prvý testovač stajne najazdil s autom R26 viac ako 23 000 kilometrov.
Momentálne sa Kovalainen pripravuje na svoju debutovú sezónu v F1. Spoločne s Lewisom Hamiltonom, Robertom Kubicom, Nicom Rosbergom a Adrianom Sutilom tvorí novú generáciu pilotov, ktorej by mala patriť budúcnosť. Kolegom Heikkiho bude v Renaulte skúsený Giancarlo Fisichella, pričom Fín zaujal vo francúzskej stajni pozíciu po dvojnásobnom majstrovi sveta Fernandovi Alonsovi.
Za pretekára Renaultu bol Heikki oficiálne vymenovaný 6. septembra 2006.
"Rok 2007 bude pre mňa novým začiatkom. Očakávania budú určite veľké, ale ja na seba nechcem vyvíjať extra tlak. Moje ciele budú stanovene postupne. Najprv budem chcieť dokončiť svoje prvé preteky, potom bodovať a počas celej sezóny sa chcem zlepšovať. Myslím si, že naše auto bude mať na získavanie dobrých výsledkov a ja to chcem využiť. V každom prípade musím začať veľmi pokojne," povedal Heikki po svojom vymenovaní.
Testy Kovalainena pred jeho premiérovou sezónou poznamenala nepekne vyzerajúca nehoda z 27. februára 2007, kedy v Bahrajne premenil auto R27 na vrak.
Autá Kovalainena v F1:
2006 Kovalainen - Renault R26
Renault R27 - zimné testy
2007 - Renault R27