Schválili sa nasledujúce skutočnosti:
Rok 2009
Motor
- životnosť motora bude dvojnásobná. Každý pilot môže v priebehu sezóny využiť osem motorov + 4 na testovanie. Celkovo môže tím použiť 20 motorov.
- otáčky budú obmedzené na 18 000 za minútu
- motor sa nemôže interne nastavovať. Možné úpravy sa týkajú len trúbiek a vstrekovačov
- náklady na motor pre nezávislé tímy budú oproti roku 2008 približne polovičné
- motor bude musieť vydržať tri preteky, ako sa schválilo 5. novembra
- jednohlasne sa dohodlo, že tím Renault môže svoj motor upraviť na úroveň ostatných. Všetky ostatné motory ostanú nezmenené. Porovnávacie testy nebudú nutné.
Testy
- počas sezóny nebude umožnené žiadne testovanie - s výnimkou tréningov počas pretekových víkendov
Aerodynamický výskum
- po 1. januári 2009 sa nebude môcť používať žiadny aerotunel, ktorý vie testovať väčšie auto, ako je 60 % skutočnej veľkosti monopostu a ktorý má parameter nad 50 metrov za sekundu
Aktivita v továrni
- továrne budú uzavreté na šesť týždňov v roku, podľa miestnych zákonov
Pretekársky víkend
- pracovné sily budú obmedzené. Informácie o pneumatikách a palive si budú tímy navzájom šíriť medzi sebou.
Športové hľadisko
- spraví sa prieskum verejnej mienky, ktorý bude zameraný na niektoré nové myšlienky, napríklad na zmenu kvalifikácie či na návrh týkajúci sa udeľovania medailí miesto bodov. Návrhy FIA budú zverejnené po získaní výsledkov prieskumu.
Poznámka: Očakáva sa, že všetky vyššie uvedené zmeny pomôžu továrenským tímom ušetriť v porovnaní s rokom 2008 približne 30 percent. Nezávislé tímy ušetria ešte viac.
Rok 2010
Pohonné ústrojenstvo
- nezávislé tímy budú môcť motory kupovať za maximálne 5 miliónov eur na sezónu. Budú im dodávané nezávislým výrobcom alebo niektorým z továrenských tímov, aby bola garantovaná kontinuita. Ak pôjde o nezávislého dodávateľa, zmluva bude podpísaná najneskôr 20. decembra 2008
- rovnaké motory sa budú používať aj v rokoch 2011 a 2012 - tým pádom sa v roku 2011 nezavedie nový motor
- všetky tímy budú využívať rovnakú prevodovku
Šasi
- zoznam všetkých súčiastok šasi sa už pripravuje a prijme sa rozhodnutie týkajúce sa každej súčiastky, či tá má, alebo nemá vplyv na rozdielnu výkonnosť tímov
- niektoré súčiastky, ktoré budú považované za spôsobujúce rozdielnosť výkonnosti, budú na túto sezónu homologizované
- niektoré súčiastky sa budú aj naďalej starať o rozdielnu výkonnosť, ale budú vyrobené z lacných materiálov
- súčiastky, ktoré sa nestarajú o rozdielnu výkonnosť budú predpísané a budú obstarané alebo vyrobené čo najefektívnejším spôsobom
Pretekársky víkend
- štandardizované systémy týkajúce sa vysielačiek a telemetrie
- zákaz zahrievačov pneumatík
- zákaz mechanického čistenia pneumatík (umožnené bude len ručné čistenie)
- zákaz dotankovávania počas pretekov
- možné obmedzenie dĺžky alebo trvania pretekov (v závislosti od prieskumu trhu)
Aktivita v továrni
- ďalšie obmedzenia aerodynamického vývoja
- kompletná analýza zariadení tovární, aby sa mohli navrhnúť ďalšie obmedzenia
Dlhodobé hľadisko
FIA a FOTA preštudujú možnosti zavedenia kompletne nového pohonného ústrojenstva od roku 2013 v závislosti od energetickej efektívnosti. Pravidlá budú stanovované tak, aby výskum a vývoj tohto pohonného ústrojenstva mal vplyv na efektívnejšiu cestnú premávku.
Systém zameraný na znovuzískavanie kinetickej energie (KERS) bude v budúcnosti veľmi značným elementom efektívneho pohonného ústrojenstva. KERS sa bude využívať už v roku 2009, ale jeho nasadenie nebude nutné. Od roku 2010 FOTA zvažuje návrhy na štandardizovanie zariadenia KERS. FIA čaká na návrhy.
Pre roky 2009 a 2010 sa prijme viacero zmien v Športových a Technických pravidlách. FIA o nich bude informovať prostredníctvom vlastnej internetovej stránky.
------------------------------------------